Make Data Smart ble første gang arrangert i Oslo i 2017 og har blitt arrangert med fulle hus hvert år siden. I Oslo har de hvert år hatt 3 spor med over 40 foredragsholdere. Inspirert av suksessen sør for Sinsenkrysset, har Dataforeningen Midt-Nord nå tatt konseptet til Trondheim og gjennomfører i år en versjon med 2 spor og 14 foredragsholdere.  Dersom konseptet blir populært også her i byen ser vi for oss å utvide til neste år. Vi håper programmet faller i smak og at du ønsker å delta!
Vel møtt!

Praktisk informasjon:

Tid: Torsdag 28. november, kl 08.30-14.00
Sted: Pirsenteret, Havnegata 9, Trondheim. Inngangen er lengst nord på bygget, inngang nærmest fjorden. Se etter Make Data Smart beachflagget.

Deltakeravgift:
Earlybird: Påmelding til og med 1. november spar 200,-
Medlem: Kr 350,- (eks. mva)
Ikke-medlem: Kr 500,- (eks. mva)

Deltakeravgift:
Earlybird: Påmelding til og med 1. november spar 200,-
Medlem: Kr 350,- (eks. mva)
Ikke-medlem: Kr 500,- (eks. mva)

Påmelding fra og med 2. november 2019:
Medlem: Kr 450,- (eks. mva)
Ikke-medlem: Kr 650,- (eks. mva)

Avbestilling:
Påmeldingen er bindende. Deltakere som er forhindret fra å møte, kan erstattes med en annen deltaker. Kun skriftlig avbestilling gjelder.

Arrangør:
Dataforeningen

Programkomiteen for 2019 i Trondheim er faggruppen Business Intelligence & Analytics

Torgeir Sesseng

DATA MANAGER, BN Bank

Har siden 2002 jobbet med BI, datavarehus, datamodellering, dashboarding etc. i forskjellige bransjer og selskaper.

Maria Sæther

Regionleder Inmeta

Maria har lang erfaring med utvikling av løsninger for å omdanne data til innsikt og styringsinformasjon gjennom mer enn 15 år som BI-konsulent. Hun leder i dag Inmeta sin trondheimsavdeling som inkluderer byens største og mest erfarne BI og analyseteam.

Roar Skipperø

EXPERIS IT

Har lang erfaring innen løsninger for kundeinnsikt med bruk av datavarehus, Business Intelligence, Analytics.

Trond Erik Bones

ÅF digital Consult AS

Trond Erik har mange års erfaring fra arbeid med data- og analyseløsninger i flere sektorer. Ofte med fokus på å forstå forretningsbehovet for deretter å omsette dette til konkrete analyser, rapporter og/eller dashboards. Han har erfaring med teknologier fra SAP (BW/BO), SAS Institute ,Qlik og Microsoft (Power BI).