fbpx

Fra 0 til innsikt på 100 dager

Media preges av digitalisering, knallhard konkurranse fra globale aktører og en overgang til digitale brukerinntekter som forretningsmodell. Hvordan kan Dagens Næringsliv bruke analytics og legge datadrevne beslutninger til grunn for å konkurrere? Og hvor raskt er det mulig å se effekt?

Høsten 2018 har DN bygget opp en analytisk plattform fra scratch. Gjennom korte iterasjoner har tverrfaglige prosjektteam jobbet raskt for å levere forretningsverdi så fort som mulig. Spørsmålene var mange: Hvordan realiserer man verdi fra et analytics-prosjekt samtidig som en bygger en analyticsplattform fra grunnen? Hvordan finner man hvilke innsiktsbehov som gir mest forretningsverdi? Hvordan rigger man opp et prosjektteam som tar gode tekniske og forretningsmessige beslutninger? Hvordan lager man gode innsiktsløsninger som tar hensyn til skalerbarhet raskt?

Resultatene viser at agilt arbeid, godt sammensatte arbeidsgrupper og knallhard prioritering av det som er viktig gir verdi raskt.

Hvem passer foredraget for: Teknisk: 40%. Ledelse: 60%