Markedsføring
For å skape litt blest rundt konferansen og ikke minst foredraget/workshopen du holder på Software 2020, setter vi pris på om du sprer informasjon i ditt nettverk og på sosiale medier. 

Dokumentasjon/presentasjoner (gjelder ikke paneldebatter): 
Sesjonslederne vil gjerne se utkast til presentasjonene på forhånd slik at de kan forberede seg til dagen. Frist for innlevering  av utkast er 30. januar. Endelig versjon må vi ha senest 10. februar. Presentasjoner sendes til: SigneSilje. eller Ragnhild.

Alle foredrag blir publisert på web i etterkant av konferansen, slik at deltakerne selv kan laste ned ønskede presentasjoner.  

Se skjema for samtykke lenger ned. Alle har ikke fått skjema tidligere – fint hvis du fyller ut og trykker send.

De beste konferansene er interaktive:
Vi tilrettelegger for at SW2020 skal ha enkel og god toveis kommunikasjon mellom deltakere, foredragsholdere og arrangør.

Under konferansen benytter vi derfor en mobilapp hvor deltakerne kan se agenda, stille spørsmål, delta i meningsmålinger, chatte, evaluere mm.
Vi, som arrangør, benytter denne kanalen til å gi praktisk og faglig informasjon til alle deltakere underveis.

For at dette skal bli vellykket ønsker vi også at du som foredragsholder skal bidra:

  • Du kan dele innhold eksklusivt med de som sitter i salen.  Dette kan f.eks. være bakgrunnsinformasjon, rapporter, artikler, etc. som utdyper innholdet i ditt foredrag. Send oss en link til dette på forhånd, så sørger vi for at det blir tilgjengelig for konferansedeltakerne. Etter ditt innlegg vil du motta en liste over e-postadresser til deltakere som har bedt om tilgang til ditt innhold.
  • Vi oppfordrer deltakerne til å stille spørsmål/gi kommentarer underveis.
    Når tiden tillater vil moderator velge ut noen av de mest aktuelle spørsmålene direkte etter at du er ferdig med ditt innlegg.  
    Erfaring tilsier at det ikke er tid til mange slike spørsmål/svar under selve konferansen, men vi setter pris på om du vil gi oss noen svar i ettertid som vi kan publisere på nett.
  • Dersom du på forhånd ønsker at vi skal gjennomføre en meningsmåling blant deltakerne, kan du sende spørsmål og svaralternativer til oss, så legger vi til rette for dette og gir deg resultatene i god tid før du skal holde ditt innlegg.

Du kan også velge å kjøre en «live» avstemming underveis i ditt innlegg, bare du gir oss varsel om dette senest dagen før konferansen.
Vi håper dere benytter muligheten, slik at vi sammen kan verdiøke opplevelsen for våre deltagere!

Vår kontaktperson for konferanseappen er Asgeir Myhre
epost: asgeir@dnd.no

Presentasjon av deg før ditt foredrag
For å sikre at du får din tilmålte tid, vil sesjonsleder presentere deg veldig kort før foredraget, og hun/han vil samtidig minne deltakerne på at de finner mer informasjon om deg i konferanseappen. Det, som skal vises der, må du derfor sende inn til oss på forhånd.

For å holde tidsplanen, slik deltakerne og påfølgende foredragsholdere forventer og har krav på, ønsker vi å unngå «plunder og heft» med nye versjoner, minnepinner, omkobling med diverse adaptere og ulike skjermoppløsninger for medbragt PC/MAC på konferansedagen. Rent unntaksvis forstår vi at enkelte kan ønske å benytte egen enhet for å sikre tilgang på bilder, video med lyd etc. Om dette gjelder deg, ber vi om at du gir oss beskjed på forhånd og tester i god tid før du skal på scenen. Meld fra om dette i skjemaet nedenfor.

Teknisk utstyr:
Alle salene er utstyrt med PC, prosjektor, internett og flipover. Lerret i de store salene er 2,38 cm brede og kan rulles ned og har ingen fast høyde. (Gjelder ikke workshops). Vi foretrekker format 16:9. Alle foredragene vil på forhånd være lagt inn på PC i riktig sal. Vi oppfordrer deg til å ta med en backup på PC eller minnepinne for sikkerhets skyld. Gi beskjed dersom du trenger annet utstyr.

Oversikt over hvem som er sesjonsleder på ditt spor kommer i midten av januar.

Pass på tiden
Enkelte deltakere vil benytte muligheten for å bytte spor underveis i løpet av dagen, for å få med seg de innleggene de har størst interesse av. Det er derfor ekstra viktig at hver foredragsholder passer tiden. Hver sesjonsleder har skilt som viser 5 minutter igjen, 2 minutter igjen og “Du må avrunde”. Vi ber deg ta hensyn til dette.  

Påmeldte/deltakerlister
Du vil få deltakerliste tilsendt noen dager før konferansen.  Denne viser deltakere som har samtykket til å stå på listen. Ettersom deltakerne kan bytte underveis, er dette en totalliste for hele dagen. 

Påskjønnelse/din deltakelse 
Som foredragsholder vil du motta en liten gave fra Dataforeningen. Du deltar gratis på konferansen den dagen du presenterer, og du er hjertelig velkommen til «Software After Dark» på ettermiddag/kveld den 12. februar. Du blir automatisk registrert som foredragsholder/workshopleder den dagen du holder ditt innlegg og behøver ikke melde deg på. Ønsker du å delta den andre dagen, må du melde deg på og kan delta til halv pris av gjeldende medlemspris. Rabatt kode for medlemmer: «ForedragsholderSW2020medlem». Ikke medlemmer: «ForedragsholderSW2020»  
Alternativt sender du en epost til SigneSilje eller Ragnhild.

Tusen takk for innsatsen så langt! Vi ser frem til å møte deg og ønsker deg lykke til med foredraget/workshopen.

Ikke nøl med å ta kontakt, dersom noe skulle være uklart:
Signe Iversen, telefon 958 27 351
Silje Endsjø, telefon 451 13 604
Ragnhild Neergaard, telefon  47 23 21 86

Software 2020 arrangeres på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Holbergsgate 30, Oslo (v/Slottet). 

Software skjema for samtykke

Skjema for registrering av ditt foredrag på Software 2020.
  • Sesjonslederne vil gjerne se utkast til presentasjonene på forhånd slik at de kan forberede seg til dagen. Frist for innlevering av utkast er 30. januar. Endelig versjon ønsker vi senest 10. februar. Foredrag blir publisert på web i etterkant av konferansen, slik at deltakerne selv kan laste ned ønskede presentasjoner (pdf-format med 2 bilder pr side).
  • Foredrag blir filmet, og vi ønsker muligheten til å dele det via våre nettsider i etterkant. Du vil få se opptaket i forkant.
  • Konferansesalen er utstyrt med projektor, internett, PC og flipover. Si fra dersom du har behov for ekstra teknisk utstyr eller må bruke egen PC/Mac.