Se praktiske opplysninger under foredragsholderarket.
Dokumentasjon/presentasjoner:
Sesjonslederne vil gjerne se utkast til presentasjonene på forhånd slik at de kan forberede seg til dagen. Frist for innlevering av utkast er 30. januar. Endelig versjon må vi ha senest 10. februar. Presentasjoner sendes til: Signe eller Silje.
Viktig:
For å holde tidsplanen, slik deltakerne og påfølgende foredragsholdere forventer og har krav på, ønsker vi å unngå «plunder og heft» med nye versjoner, minnepinner, omkobling med diverse adaptere og ulike skjermoppløsninger for medbragt PC/MAC på konferansedagen. Rent unntaksvis forstår vi at enkelte kan ønske å benytte egen enhet for å sikre tilgang på bilder, video med lyd etc. Om dette gjelder deg, ber vi om at du koordinerer nøye med sesjonsleder på forhånd og tester i god tid før du skal på scenen. Alle foredrag blir publisert på web i etterkant av konferansen, slik at deltakerne selv kan laste ned ønskede presentasjoner. Send oss to versjoner dersom du ønsker at vi publiserer en annen versjon enn den du bruker på scenen. Denne lagrer du med «for_publisering». Vi legger ut i pdf-format med to bilder pr. side.
Teknisk utstyr:
Alle salene vil ha PC med Windows, PowerPoint, internett-tilgang, Windows Media Player, VLC og Adobe Reader (PDF). Lerretene er 2,38 cm brede og kan rulles ned og har ingen fast høyde. Vi foretrekker format 16:9. I tillegg vil det være flip-over i alle saler samt mikrofoner/høyttaleranlegg. Alle foredragene vil på forhånd være lagt inn på PC i riktig sal. Vi oppfordrer deg til å ta med en backup på minnepinne for sikkerhets skyld. Gi beskjed dersom du trenger annet utstyr.
Presentasjon av deg før ditt foredrag
For å sikre at du får din tilmålte tid, vil sesjonsleder presentere deg veldig kort før foredraget, og hun/han vil samtidig minne deltakerne på at de finner mer informasjon om deg på konferanseappen. Det som skal vises der oversender du til sesjonsleder på forhånd.
Pass på tiden
Enkelte deltakere vil benytte muligheten for å bytte spor underveis i løpet av dagen, for å få med seg de innleggene de har størst interesse av. Det er derfor ekstra viktig at hver foredragsholder passer tiden. Hver sesjonsleder har skilt som viser 5 minutter igjen, 2 minutter igjen og “Du må avrunde”. Vi ber deg ta hensyn til dette.
Påmeldte/deltakerlister
Du vil få deltakerliste tilsendt noen dager før konferansen. Denne viser deltakere som har samtykket til å stå på listen. Ettersom deltakerne kan bytte underveis, er dette en totalliste for hele dagen.
Påskjønnelse/din deltakelse
Som foredragsholder vil du motta en liten gave fra Dataforeningen. Du deltar gratis på konferansen den dagen du presenterer, og du er hjertelig velkommen til «Software After Dark» på ettermiddag/kveld den 13. februar. Du blir automatisk registrert som foredragsholder den dagen du holder ditt eget foredrag og behøver ikke melde deg på. Ønsker du å delta den andre dagen, må du melde deg på og kan delta til halv pris av gjeldende medlemspris. Skriv: «foredragsholderSW20» i kommentarfeltet.
Alternativt sender du en epost til Signe, Silje eller Ragnhild.
Markedsføring
For å skape litt blest rundt konferansen og ikke minst foredraget du holder på Software 2020, setter vi pris på om du sprer informasjon i ditt nettverk og på sosiale medier. På twitter kan du bruke hashtaggen #SW20
Vi ønsker vi at våre arrangementer skal være interaktive, og på Software 2020 benytter vi en egen konferanseapp («BeamReader» for å oppnå dette. Deltakerne kan motta og respondere på «beams» vi sender ut. De kan stille spørsmål til en foredragsholder, delta i avstemning, kommentere, diskutere, motta eksklusivt innhold, gi evalueringer, se på program og deltakerlister, motta administrativ info fra arrangøren mm. Mer informasjon kommer.
Tusen takk for innsatsen så langt! Vi ser frem til å møte deg og ønsker deg lykke til med foredraget. Ikke nøl med å ta kontakt, dersom noe skulle være uklart:
Signe Iversen, telefon 958 27 351
Silje Endsjø, telefon 919 01 087
Ragnhild Neergaard, telefon 47 23 21 86
Vi minner om at Software 2020 arrangeres på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Holbergsgate 30, Oslo (v/Slottet).