[efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content]

På denne siden legger vi fortløpende informasjon til foredragsholdere:

[/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Markedsføring [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] For å skape litt blest rundt konferansen og ikke minst foredraget du holder på Software 2019,  setter vi pris på om du sprer informasjon i ditt nettverk og på sosiale medier. På twitter kan du bruke hashtaggen #SW19. [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Interaktiv konferanse [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”left” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content]

I Dataforeningen ønsker vi at våre arrangementer skal være interaktive, og på Software 2019 benytter vi en egen konferanseapp («BeamReader» for å oppnå dette. Deltakerne kan motta og respondere på «beams» vi sender ut. De kan stille spørsmål til en foredragsholder, delta i avstemning, kommentere, diskutere, motta eksklusivt innhold, gi evalueringer, se på program og deltakerlister, motta administrativ info fra arrangøren mm.

[/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Når du går på scenen, vil en kort introduksjon av deg dukke opp hos alle deltakerne i salen. Vi ønsker at du sender oss teksten vi skal benytte for dette, helst ikke mer enn 10-15 linjer, samtidig som du oversender ditt utkast til presentasjon (innen 31. januar – se nedenfor). Dersom det kommer inn spørsmål/kommentarer underveis i ditt innlegg, vil sesjonsleder/assistent gjøre oppmerksom på dette når du er ferdig. Du kan selv velge om du vil svare på noe under avrundingen, hvis det er tid. Alternativt oppfordrer vi til å svare/kommentere på DNDs nettsider i ettertid. [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Når du er ferdig vil det dukke opp en oppfordring hos deltakerne om å gi en kort evaluering av ditt innlegg. Sesjonsleder vil oppfordre deltakerne til å benytte denne muligheten. Evalueringene benyttes i DNDs kontinuerlige forbedringsarbeid og deles ikke med andre, men du kan selvsagt be om å få innsyn i det som gjelder ditt innlegg. Våre erfaringer viser at foredragsholdere som legger opp til interaktivitet blir husket og referert til i ettertid. Vi hjelper deg derfor gjerne med å sette opp «beams» som du ønsker skal dukke opp under ditt foredrag. Her er et par eksempler fra vellykket bruk under nylig gjennomførte konferanser: [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content]

  • «Jeg har ikke tid til å gå i detalj på alt under dette korte foredraget, men de som ønsker kan gå inn på BeamReader og be om å få tilsendt en mer utfyllende bakgrunnsartikkel fra meg»
  • «Før jeg starter vil jeg gjerne høre hva dere i salen mener er den/de største utfordringene for vellykket digitalisering i deres virksomhet eller sektor: Gå inn på BeamReader nå og velg inntil tre av de 10 alternativene som er vist der. Vi drar opp resultatene på storskjermen, så skal jeg prøve å reflektere litt over dette i løpet av foredraget»

[/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Her kan du se et eksempel på hvordan det ser ut på skjermen til mottakerne Vi håper mange av dere vil benytte denne muligheten for å skape økt interaktivitet på Software 2019! Ta kontakt med Asgeir Myhre (asgeir@dnd.no) for mer informasjon eller hjelp til å sette opp aktuelle beams. [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content]

Dokumentasjon/presentasjoner: 

Sesjonslederne vil gjerne se utkast til presentasjonene på forhånd slik at de kan forberede seg til dagen. Frist for innlevering  av utkast er 31. januar. Endelig versjon må vi ha senest 11. februar kl 20:00. Presentasjoner sendes til: signe@dnd.no eller silje@dnd.no.

[/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content]

Viktig: 

For å holde tidsplanen, slik deltakerne og påfølgende foredragsholdere forventer og har krav på, ønsker vi å unngå «plunder og heft» med nye versjoner, minnepinner, omkobling med diverse adaptere og ulike skjermoppløsninger for medbragt PC/MAC på konferansedagen. Rent unntaksvis forstår vi at enkelte kan ønske å benytte egen enhet for å sikre tilgang på bilder, video med lyd etc. Om dette gjelder deg, ber vi om at du koordinerer nøye med sesjonsleder på forhånd og tester i god tid før du skal på scenen. Alle foredrag blir publisert på web i etterkant av konferansen, slik at deltakerne selv kan laste ned ønskede presentasjoner. Send oss to versjoner dersom du ønsker at vi publiserer en annen versjon enn den du bruker på scenen. Denne lagrer du med «for_publisering». Vi legger ut i pdf-format med to bilder pr. side.

[/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content]

Teknisk utstyr:

Alle salene vil ha PC med Windows, PowerPoint, internett-tilgang, Windows Media Player, VLC og Adobe Reader (PDF). Lerretene er 2,38 cm brede og kan rulles ned og har ingen fast høyde.  Vi foretrekker format 16:9. I tillegg vil det være flip-over i alle saler samt mikrofoner/høyttaleranlegg. Alle foredragene vil på forhånd være lagt inn på PC i riktig sal. Vi oppfordrer deg til å ta med en backup på minnepinne for sikkerhets skyld. Gi beskjed dersom du trenger annet utstyr.

[/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Presentasjon av deg før ditt foredrag [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] For å sikre at du får din tilmålte tid, vil sesjonsleder presentere deg veldig kort før foredraget, og hun/han vil samtidig minne deltakerne på at de finner mer informasjon om deg på konferanseappen. Det som skal vises der oversender du til sesjonsleder på forhånd. [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Pass på tiden [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Enkelte deltakere vil benytte muligheten for å bytte spor underveis i løpet av dagen, for å få med seg de innleggene de har størst interesse av. Det er derfor ekstra viktig at hver foredragsholder passer tiden. Hver sesjonsleder har skilt som viser 5 minutter igjen, 2 minutter igjen og “Du må avrunde”. Vi ber deg ta hensyn til dette.   [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Påmeldte/deltakerlister [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Du vil få deltakerliste tilsendt noen dager før konferansen.  Denne viser deltakere som har samtykket til å stå på listen. Ettersom deltakerne kan bytte underveis, er dette en totalliste for hele dagen. [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content]

Påskjønnelse/din deltakelse 

[/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content]

Som foredragsholder vil du motta en liten gave fra Dataforeningen. Du deltar gratis på konferansen den dagen du presenterer, og du er hjertelig velkommen til  «Software After Dark» på ettermiddag/kveld den 13. februar. Du blir automatisk registrert som foredragsholder den dagen du holder ditt eget foredrag og behøver ikke melde deg på. Ønsker du å delta den andre dagen, må du melde deg på og kan delta til halv pris av gjeldende medlemspris. Skriv: «foredragsholderSW19» i kommentarfeltet. Alternativt sender du en epost til Signe@dnd.no, Silje@dnd.no eller Ragnhild@dnd.no.

 

[/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Tusen takk for innsatsen så langt! Vi ser frem til å møte deg og ønsker deg lykke til med foredraget. Ikke nøl med å ta kontakt, dersom noe skulle være uklart. Signe Iversen, signe@dnd.no, telefon 958 27 351 Silje Endsjø, silje@dnd.no, telefon 919 01 087 eller Ragnhild Neergaard ragnhild@dnd.no [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=””][content] Vi minner om at Software 2019 arrangeres på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Holbergsgate 30, Oslo (v/Slottet). [/content][/efcb-section-html][efcb-section-html text_alignment=”” line_spacing=”” text_font_color=”” margin_top=”” margin_bottom=” Tex”][content][/content][/efcb-section-html]