[efcb-section-html text_alignment=»» line_spacing=»» text_font_color=»» margin_top=»» margin_bottom=»»][content]

På denne siden legger vi fortløpende informasjon til foredragsholdere:

 

Presentasjoner
Sesjonslederne vil gjerne se utkast til presentasjonene på forhånd, slik at de kan forberede seg til dagen. Frist for innlevering  av utkast er 7. februar. Endelig versjon ønsker vi senest 13. februar. Presentasjoner sendes til: signe@dnd.no eller silje@dnd.no.

Alle foredrag blir publisert på web i etterkant av konferansen, slik at deltakerne selv kan laste ned ønskede presentasjoner. Send oss to versjoner dersom du ønsker at vi publiserer en annen versjon enn den du bruker på konferansen.  Denne  lagrer du med «Til web».  Vi legger ut i pdf-format med to bilder pr. side.

Teknisk utstyr
Alle salene vil ha PC med Windows, PowerPoint, internett-tilgang (Firefox, Chrome og IE), Windows Media Player, VLC og Adobe Reader (PDF).   Lerretene er 2,38 cm brede og kan rulles ned og de har ingen fast høyde.  Vi foretrekker format 16:9. I tillegg vil det være flip-over i alle saler, samt mikrofoner/høyttaleranlegg.

Selv om alle foredragene vil være lagt inn på PC i riktig sal, ber vi deg ta med foredraget på en minnepinne for sikkerhets skyld. Test/sjekk gjerne at riktig versjon er lagt inn i en pause. Gi beskjed dersom du trenger annet utstyr. Si også i fra hvis du har med egen PC/Mac (må testes i en pause før ditt foredrag). Om du har med egen MAC, må du ha med egen overgangsledning.

Presentasjon av deg før ditt foredrag
Sesjonsleder vil presentere deg før foredraget, slik at du kan gå rett på sak. Se websidene for hva som står om deg – gi beskjed dersom du ønsker at vedkommende skal si noe annet. Vi oppfordrer deg til å delta hele dagen eller møte i god tid slik at du kan hilse på sesjonsleder og teste utstyret, enten før konferansestart eller i en pause før ditt foredrag.

Pass på tiden!
Siden deltakerne ikke følger et bestemt spor, men kan bytte sal underveis, er det spesielt viktig at alle foredragsholderne holder tiden. Vi har derfor utstyrt sesjonsleder med skilt som viser hvor mye tid du har igjen, når avslutningen nærmer seg: 2-5-10 min igjen og “Du må avsrunde”. Vi ber deg ta hensyn til dette. Oversikt over alle foredrag med  tidspunkter finner du her.   N

B! Viktig! Merk at tidspunktene som er angitt er inklusive spørsmål og 5 min til skifte av foredragsholder. Nøyaktid tidsanvgivelse finner du under ditt eget foredrag.

Markedsføring
For å skape litt blest rundt konferansen, og ikke minst foredraget du holder på Software 2017,  setter vi pris på om du sprer informasjon i ditt nettverk, for eksempel ved å twitre eller å legge ut informasjon på facebook.  Bruk hashtaggen #SWkonf og legg gjerne ved en lenke til informasjon om foredraget ditt. Du vil få forslag til tekst du kan sende videre til dine kontakter. Vi minner om at Software 2017 arrangeres på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Holbergsgate 30, Oslo (v/Slottet).

Påmeldte/deltakerlister Du vil få deltakerliste i uke 6. Ettersom deltakerne kan bytte underveis, er dette en totalliste for hele dagen.

Påskjønnelse/din deltakelse S
om foredragsholder vil du motta en liten gave fra Dataforeningen. Du deltar gratis på konferansen den dagen du presenterer. Du blir automatisk registrert som foredragsholder  den dagen du holder ditt eget foredrag og behøver ikke melde deg på. Ønsker du å delta den andre dagen må du melde deg på og kan delta til halv pris av gjeldende medlemspris. Skriv kode: «foredragsholderSW17». Du kan også bare sende epost til signe@dnd.no eller silje@dnd.no.

Tusen takk for innsatsen så langt! Vi ser frem til å møte deg og ønsker deg lykke til med foredraget.

Ikke nøl med å ta kontakt, dersom noe skulle være uklart: Signe Iversen, signe@dnd.no, telefon 958 27 351 eller Silje Endsjø, silje@dnd.no, telefon 919 01 087

[/content][/efcb-section-html]